Direcția Generală Educație Tineret și Sport informează că Ministerul Educației și Cercetării a aprobat planul cadru pentru învățământul preșcolar, reprezentând un ghid esențial care va orienta pașii noștri în această călătorie educațională. Acest plan cadru devine astfel piatra de temelie pentru toți cei implicați în educația preșcolară, de la părinți la cadre didactice.
Un aspect cheie al acestui plan cadru pe care dorim să-l subliniem este dedicat activităților extracurriculare. Aceste activități au un rol complementar față de activitățile didactice integrate sau pe domenii specifice de activitate. Ele sunt mai puțin riguroase și urmăresc extinderea și aprofundarea influențelor exercitate în procesul educațional, valorificarea și dezvoltarea intereselor și aptitudinilor copiilor.
Principalele puncte de interes privind activitățile extracurriculare din planul cadru includ:
• Rolul complementar față de activitățile didactice, având un caracter mai puțin riguros.
• Extinderea și aprofundarea influențelor exercitate în procesul educațional.
• Valorificarea și dezvoltarea intereselor și aptitudinilor specifice fiecărui copil.
• Organizare judicioasă și atractivă a timpului liber, cu un conținut selectat în funcție de dorințele și preferințele copiilor.
• Forme de organizare flexibile și ingenioase, cu caracter recreativ.
Activitățile extracurriculare se desfășoară, în general, în a doua jumătate a zilei, cu precădere în perioada vacanțelor școlare și în timpul verii. Ele au rolul de a delecta și relaxa copiii, stimulându-le interesul pentru diversitatea valorilor din domeniile Cultură și Societate, Arte, Știință, Tehnologii, Sport, Turism și Agrement.
În grupele de vârstă de 2-7 ani, aceste activități se organizează cu o periodicitate de o dată pe săptămână în fiecare grupă, iar tipul acestora se selectează conform vârstei și la decizia cadrului didactic, având în vedere diversitatea și corelarea cu Planul-cadru al activităților extracurriculare pe instituție.